Lid worden

Nieuwe, enthousiaste muzikanten zijn altijd welkom bij Voorwaarts! We zijn in het bijzonder op zoek naar trombonisten, hoornisten en slagwerkers, maar andere muzikanten kunnen zich natuurlijk ook bij ons aansluiten.
Ervaren muzikanten kunnen in principe direct aansluiten in ons orkest. (Uiteraard in overleg met onze dirigent.) Samenspeel- of orkestervaring is niet nodig, maar kan natuurlijk wel handig zijn. Beginnende muzikanten kunnen meedoen met ons opleidingsorkest.

Contributie

Jeugdlid (tot 18 jaar): €12,50 per maand
Volwassen lid (vanaf 18 jaar): €20 per maand

Leden van Voorwaarts krijgen korting op muzieklessen bij de Zeister Muziekschool. Onze penningmeester kan hier meer over vertellen.

Speciale regelingen

Voor (kinderen uit) bijstandsgezinnen in Zeist zijn er diverse regelingen voor financiële ondersteuning. Zo is er de "Geld terug" regeling waarmee inwoners uit Zeist met een inkomen rond de bijstandsnorm onder bepaalde voorwaarden €100 per volwassene en €200 per kind kunnen krijgen voor een lidmaatschap van een muziekvereniging (informatie 2016). Meer informatie is te vinden op de site van de Regionale sociale dienst Kromme Rijn Heuvelrug.

Daarnaast is het Jeugdcultuurfonds ook actief in Zeist. Dit fonds wil dat alle kinderen lessen op kunst en cultuurgebied kunnen volgen, ook kinderen uit gezinnen met een minimum inkomen.

Instrument

Je kunt natuurlijk al een eigen instrument hebben, maar dat hoeft niet. Voorwaarts heeft beschikking over diverse eigen instrumenten. Als je (nog) niet over een instrument beschikt, dan kun je van ons een instrument in bruikleen krijgen. We vragen daar geen vergoeding voor maar verwachten wel dat je het instrument in nette staat houdt.

Eerst kijken

Natuurlijk begrijpen we dat je je niet meteen aanmeld als lid op basis van deze informatie alleen. Daarom nodigen we je graag uit om eens langs te komen op een repetitieavond om de sfeer te proeven! Dan kunnen we kennismaken en de mogelijkheden bespreken. Als je langskomt, neem dan je instrument mee. Dan kun je direct met ons meespelen en krijg je een goede indruk van ons orkest.

Als je je gegevens via onderstaand formulier achterlaat dan nemen wij contact met je op:

Aanmeldformulier

Repetities

Muziekvereniging Voorwaarts repeteert op maandagavond, van 19.45 tot 22.15 uur, in het Volksgebouw aan de Minckelerslaan 36A in Zeist.

Meer weten?

Voor meer informatie kun je altijd mailen naar info@voorwaarts-zeist.nl of contact opnemen met één van onze bestuursleden.