Harmonieorkest

Hieronder vind je alle informatie over ons groot orkest. Daarnaast hebben we ook nog een opleidingsorkest.

Repertoire

Ons repertoire is zeer gevarieerd. We spelen onder andere klassieke, pop-, film- en musicalmuziek, maar ook originele composities voor harmonieorkest. Kortom, voor ieder wat wils! Bovendien verandert het repertoire regelmatig, zodat elke muzikant én toehoorder aan zijn trekken komt.

Concerten

Voorwaarts treedt op in concertvorm. We geven dus alleen zittende optredens, onder andere tijdens evenementen. Jaarlijks heeft Voorwaarts een aantal vaste concerten, zoals tijdens de Avondvierdaagse, de boekenweek en Koningsdag. Daarnaast geven we 1x per jaar een bijzonder concert, waarbij we vaak samenwerken met andere verenigingen of speciale gasten. Natuurlijk zijn wij ook te vragen voor optredens bij allerlei gelegenheden.

Repetities

De repetities van het groot orkest zijn op maandagavond, van 19.45 tot 22.15 uur, in het Volksgebouw op Minckelerslaan 36A in Zeist. Om 21:00 uur is er een koffiepauze om even bij te komen en bij te kletsen, en na de repetitie is het ook nog lang gezellig aan de bar!

In voorbereiding op ons jaarlijkse voor- of najaarsconcert organiseren we meestal tweemaal een repetitiedag op een zaterdag. We oefenen dan ongeveer van 10:00 tot 16:00 uur.

Concours

Bij ons staan plezier in musiceren en gezelligheid voorop. Toch hebben we ook ambitie en willen we samen een zeker niveau bereiken. Daarom hebben we eind 2013, voor het eerst sinds jaren, weer meegedaan met het KNFM-concours. We zijn beoordeeld als 3e divisie!

Opleidingsorkest

Voor beginnende spelers heeft Voorwaarts een opleidingsorkest. Hier leren onze “leden in opleiding” om met andere muzikanten samen te spelen in een orkest. Het opleidingsorkest is overigens niet alleen voor de jeugd, ook als volwassene ben je van harte welkom. Het opleidingsorkest wordt ondersteund door een aantal leden uit ons groot orkest, zodat je zeker niet de enige volwassene bent!

Meedoen?

Nieuwe muzikanten zijn altijd welkom bij Voorwaarts! We zijn in het bijzonder op zoek naar hoornisten, trombonisten en slagwerkers, die zich willen aansluiten bij ons orkest.

Meer informatie of meld je aan

Harmonieorkest